چرا طلا بخریم؟
۱۳۹۹/۵/۵

به گزارش واحد خبری پارسیس گلد: بعد از وقوع افسانه 1900 که هر اونس طلا به بالاترین قیمت خود در یک دهه گذشته رسید جا دارد از چند منظر خرید طلا را بررسی کنیم که در شرایط فعلی اقتصادی جامعه ایران خرید طلا ریسک است یا فرصت!!!


موضوع بسیار مهمی که وجود دارد این است که چه طلایی بخریم بهتر است؟ اگر فقط نیت این است که بخشی از سرمایه ما تبدیل شود به چیزی که به مرور زمان از ارزش آن کم نشود خرید طلا و زیورآلات مشتق شده از آن گزینه بسیار خوبی است. هم مورد اقبال اکثر مردم جهان است و هم قابلیت استفاده کردن در محافل مختلف را دارد و هم از ارزش آن به مرور زمان کم نمی شود. ولی یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن اینست که این زیورآلات طلا بعد از خرید، در هنگام فروش بخشی از ارزش مالی خود را از دست می دهد که شامل اجرت و مالیات و... خواهد بود. پس فروش طلا در بهترین حالت حداقل 10 درصد از سرمایه ما کاسته خواهد شد که احتمالا با توجه روند رشد این فلز ارزشمند این 10 درصد به چشم نخواهد آمد. حال در بازار این فلز گرانبها را می توان با رنگ های مثل سفید، مسی و... وجود دارد که در شرایط دنیای امروز استقبال از طلای رنگی بیشتر از طلای زرد است. این رنگ کردن حاصل آبکاری طلا با فلزات دیگر است و عیاری که در بازار عرف جامعه است طلای 18 عیار است که 75 درصد طلا و 25 درصد فلزات دیگر استفاده می شود. یا به زبان بازار طلا اگر طلای خالص را با عیار 24 مشخص کنیم عیار 18 یعنی 750 واحد طلا و 250 واحد فلزات دیگر استفاده خواهد شد. زیرا طلای خالص با توجه به نرم بودن و شکل پذیری پایین برای ساخت زیورآلات مناسب نیست. ولی از نظر ارزش ریالی بین طلای رنگی و طلای زرد تفاوت آنچنانی وجود ندارد ولی برای فروش طلای زرد راحت تر به فروش می رسد. حال با توجه به این اطلاعات بهترین گزینه برای خرید طلا به جهت حفظ حداکثری سرمایه چیست؟پاسخ شمش طلا است.
شمش طلا: شمش طلا را می توان به شکل خالص با عیار 24 و حتی خلوص 999/9 خریداری نمود. شمش طلا اجرت ساخت ندارد پس شما در هنگام فروش با کسر سرمایه روبرو نخواهید شد. حال در مجموعه پارسیس شما می توانید شمش طلای ناب ایرانی با عیار24 و خلوص 999/9 را بخرید که از پرداخت مالیات نیز معاف باشید چون مالیات بر ارزش افزوده توسط طلای پارسیس پرداخت می شود، بنابر این بهترین گزینه برای سرمایه گذاری و حفظ دارایی های شما خرید شمش طلای پارسیس است که به مرور زمان چیزی از ارزش آن کاسته نخواهد شد. انواع شمش های طلای پارسیس از یک گرم تا یک کیلوگرم در این مجموعه وجود دارد. ارزش ریالی شمش طلای خالص بر اساس قیمت جهانی هر اونس طلا محاسبه می شود و نحوه قیمت گذاری مطمعن ترین و دقیق ترین حالت ممکن است. اگر میخواهید سرمایه خود را ایمن کنید می توانید آنلاین سفارش خود را ثبت کنید و پس از پرداخت آنلاین ظرف سه تا پینج روز کاری محصول شما با بسته بندی ویژه امنیتی غیر قابل جعل توسط پست جمهوری اسلامی که تمام محصولات ارسال شده را بیمه می نماید دریافت کنید.
 
بقلم محمد جواد لوائی ، واحد خبری پارسیس گلد
 
لینک خرید آنلاین طلا 
                                                                        
پیج ایسنتاگرام پارسیس
 
خرید آنلاین طلا ، خرید آنلاین نقره ، نرخ طلا ، شمش طلا ، شمش نقره
 

logo-samandehi